تاثیرات دیدگاه و نگرش افراد بر اثر بخشی واکسیناسیون کرونا.

قاسم زارع © ℗, محمدباقر عاقبت بخیر

تاثیرات دیدگاه و نگرش افراد بر اثر بخشی واکسیناسیون کرونا.

کد: G-61509

نویسندگان: قاسم زارع © ℗, محمدباقر عاقبت بخیر

زمان بندی: زمان بندی نشده!

برچسب: ارگونومی

دانلود: دانلود پوستر

خلاصه مقاله:

زمینه و هدف

پس از گسترش همه گیری کرونا در جهان مهمترین چالش رو به روی سیستم بهداشت و درمان کشورهای مختلف جلوگیری از پیشرفت و افزایش قربانیان این بیماری خطرناک است. برای این منظور پس از مطالعات گسترده اما کوتاه در کشورهای مختلف چندین نوع واکسن با اسامی مختلف وارد چرخه پیشگیری و درمان این همه گیری شد. ممکن است شما درباره اثر بخشی واکسن مطالبی خوانده یا شنیده باشید.

روش کار

در این پژوهش به صورت رندوم برای افراد مختلف در گروههای سنی و مشاغل مختلف لینک پرسش نامه ای الکترونیک ارسال گردید، که ابتدا در مورد تزریق واکسن سوال می شد و در صورت تزریق واکسن وارد مطالعه می شدند و در غیر این صورت از مطالعه خارج می شدند. بیماری زمینه ای کنترل و افرادی که دارای بیماری زمینه ای بودند حذف گردیدند. نوع واکسن دریافتی، تعداد دز دریافتی و دیدگاه و نگرش فرد نسبت به اثر بخشی واکسن از سوالات پرسشنامه بود. در این مطالعه به منظور حفظ حریم شخصی افراد پرسشنامه ها بی نام و تکمیل آنها کاملا اختیاری بود. پس از جمع آوری اطلاعات مورد نظر داده ها با نرم افزار اکسل SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

یافته‌ها

در این مطالعه از بین افراد 1400 نفر که به صورت رندوم انتخاب شده بودند، 1100 نفر واکسن های مختلف با دوزهای مختلف را دریافت کرده بودند. این افراد در محدوده سنی 13 تا 72 سال قرار داشتند. ۳۵نفر واکسن اسپوتنیک را در دو دوز دریافت کرده بودند و هر ۳۵ نفر اعتقاد بر ایمنی کامل واکسن داشتند و هیچ کدام پس از تزریق واکسن دچار بیماری نشدند .۸۵۳نفر واکسن سینوفارم دریافت کرده بودند که ۶۷نفر یک دوز واکسن؛۷۴۴نفر دو دوز واکسن و ۴۲نفر سه دوز واکسن دریافت کرده بودند که بصورت کلی از ۸۵۳نفر دریافت کننده واکسن سینوفارم ۳۱۵ نفر خوش بین به ایمنی حاصل از واکسن بودند و ۵۳۸ نفر امید به ایمنی واکسن نداشتن .۱۱۱نفر واکسن برکت تزریق کرده بودند که ۳۷ نفر امید به ایمنی واکسن داشته و ۷۴نفر امیدی به ایمنی واکسن نداشتن. از ۱۰۱ نفری که واکسن آسترازانکا دریافت کرده بودند ۵۱ نفر خوش بین به ایمنی حاصل از واکسن بوده و ۵۰نفر اعتقادی به ایمن سازی واکسن نداشتند.

نتیجه‌گیری

داده‌ها بصورت کلی نشان میدهند افرادی که با هر تعداد دوز و نوع واکسن به ایمنی حاصل از واکسن ها خوش بین بودند کمتر به بیماری مبتلا شدند و ابتلا به بیماری در بین افرادی که به ایمنی حاصل از واکسن امید نداشتند بیشتر بود . بنابر این نتایج و اعداد و ارقام بدست آمده میتوان گفت که خوش بین بودن نسبت به ایمنی حاصل از واکسن باعث ایجاد ایمنی بیشتر می گردد.

کلمات کليدی

دیدگاه، نگرش، واکسیناسیون، اثر بخشی، اسپوتنیک.

دیدگاه ها (0)

تاکنون دیدگاهی منتشر نشده است. شما اولین نفر باشید!

ارسال یک دیدگاه

ارسال دیدگاه توسط مدیریت بسته شده است.